Thursday, February 20, 2014

Say NO to MLM

Assalamualaikum..
Hari ni nak cerita pasal MLM atau Multi Level Marketing..
So skang ni memang terlalu banyak sangat sangat sangat MLM ni, dan kita pun tak tahu yang mana satu betul, yang mana scam, yang mana halal dan yang mana haram.
Masa Teyn dok merayap2 kat dalam pesbuk, Teyn terjumpa satu page ni yang Teyn rasa sangat bagus untuk kita tahu yang mana satu MLM yg tak bagus (haram/tipu/scam)..
Page tu nama dia 'Say NO to MLM'

Nak tengok page tu sila klik gambo ni~


Dulu-dulu... Teyn amat skeptikal dengan MLM. Dulu-dulu... sekarang? Hehe.. Teyn pulak jadi leader MLM. Pelik kan? MLM di Malaysia sebenarnya disalah ertikan seolah-olah semuanya skim piramid yang menganiaya downline. Itu jugalah pemahaman Teyn dulu dan MLM macam tu memang banyak kat Malaysia ni. Kalau jadi upline, sentiasa kaya, kalau jadi downline, sampai bila-bila akan meng'kaya'kan upline2 ni..

Pada tahun lepas saya join Shaklee, mula2 tak tahu pon Shaklee ni MLM tau! Menyertai Shaklee, sebab Teyn suka produk2 Shaklee. Bila kaji sistem, alhamdulillah.. MLM yang sangat adil. Walaupun upline, tapi kalau malas buat sales, memang tak kemana. Untuk Shaklee, bisnes ini berdasarkan sales. Ada 100 downlines pun kalau sales 0, memang tak dapat apa-apa. Sebab tu orang yang join Shaklee tak pernah sibuk2 nak cari downline pon. Berbeza dengan sesetengah MLM, kalau register orang, dapat imbuhan,kan? pernah tak tahu? Sebab tu kita kena tahu apa yang kita buat. Jangan masuk sebab tengok orang ramai2 masuk, tunjuk cheque dan akaun bank beribu2. Jangan! itu salah! Mana ada 'easy money' dalam dunia ni, betul tak?

Pada yang berminat nak berbisnes Shaklee online/offline, anda boleh register sebagai ahli, hanya RM75 seumur hidup.

SMS/Whatsapp Teyn
0174624283

Okay tu je, BYE!!!

3 comments:

YanaKhai said...

shaklee the best.. ade org kate shaklee ni MLM.. ha yekan jela..
x amal x rasa :)

good job dear ^_^ n good luck :)

ZULHILMI TEMPOYAK said...

mlm ni ada yang betul ada yang tak. tp bila orang tu tak dapat buat sales. dia mula lah nk salahkan mlm tu lak.

lala yusof said...

MLM yg kluo duit & cr downline tp xyah jual produk tu diragui,jomle sophie paris pn bagus, duta FAFAU & harganya berbaloi juga

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Umur belog teyn ni

Daisypath Friendship tickers