Monday, August 1, 2011

Menu berbuka puasa

Wahhh hari ni 1st day puasa, amacam ok tak? Ke dah ada yang terlupa tak sengaja terkorek idung? Haha. Yayyy ada 29 hari lagi raya ni, boleh la start dengar lagu raya=.="

Apa menu berbuka puasa korang hari ni? Mesti korang semangat kan kan nak pegi bazaar ramadhan pastu dok pulun nak bli semua.. Makan untuk sorang beli makanan macam 1 bas nak makan, boleh buat stok bukak puasa sampai taun depan;P

Ala tak payah la korang nak fening2 kumbang nak pikir amende nak bukak puasa nanti. Mula2 memang la xtau nk makan apa tapi bila kat bazaar, semua benda nak makan. Camni je lah, korang pegi je lah bukak puasa kat masjid. Senang. Tak payah pikir, jimat masa, jimat duit. Makanan kat masjid pon sodap2 ape, siap lengkap dengan pakej percuma pahala sembahyang terawih sekali dengan sembahyang maghrib dan isyak.

Ape? Bukan slalu dapat pegi bazaar ramadhan, setahun skali je? Yelah2 pegilahhh tapi korang bawak 5 hengget je untuk sorang. Xyah bawak lebih2 nanti blanje yang merapu2. Cukup la kan 5hengget, beli yang muat masuk lam perut je. Kalau nak beli untuk sahur skali bole la bawak lebih sket, bawak 10 hengget, jangan lebih tau!

makan leklok lah, japgi tercekik ape pon xboleh;P

5 comments:

Noor said...

btol tue....kalo tak cukup bajet leh la berbuka kat masjid...tp jgn la g masjid time makan jer...buatlah solat terawih....hehehehe...

L said...

http://eleventx.blogspot.com/2011/08/atwr-comic-5-selamat-berpuasa.html

alif haris said...

hehehe selamat berbuka puasa ye :)
jgn lupa baca doa ..^^

Afiq Ryunosuke said...

hehe~~
pakcik berbuka nasi dgn telur goreng je~~
^^

Terbelog said...

gelojoh betui katun tu hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Umur belog teyn ni

Daisypath Friendship tickers