Saturday, June 4, 2011

gemok gendut tembam bulat




Salam kepada makcik2 pakcik pembaca belog sy yg comey lote nihhh (start dah perasan=.=”) Haaa klau tgok tajuk pon dh tau dh Teyn nk merepek pasai apa, mesila pasal GEMOK!!!!! Korang semua tau x yg 16.8 juta rakyat Malaysia yg comey mempunyai masalah kegemukan dan 8.4 juta daripadanya diketegorikan sebagai 'obese.' Hah korang xyah nk wat terkejut berok sgtla, wat relex je, masalah gemok2 ni kan masalah sedunia derrr=.=” Ala, kan kiut klau gemok…pipi tembam rase nk cubit, gebu lagi tu hihihihi

3 punca terrrrrrlebih(secara x sengaja la tu) berat badan org Malaysia nih


1) Xpayah lah kot nk menyalak bising suruh jaga berat badan, semua org dh tau tu… Tp masalahnye, kmu2 ni xtau cara betoi nk jaga berat badan. Kira ilmu x cukup la psl slimkan badan ni. nanti korang leh menuntut ilmu ngan mak dara selama 5 hari 4 malam(macam pakej percutian) supaya selimmmmm mcm kak engku=.=”). Tapi korang janganla salahkan pakcik2 makcik2 dekat Kementerian Kesihatan Malaysia sbb x ajar korang (cian diorang byk keje~~), kesihatan tu kan tanggungjawap masing, pandai2la ye..(lu pikir la sendiri)


2) Target turunkan badan xmasuk akai!! Korang ingat senang ke nk turunkn berat bdn?? Susah tau~~ (lainlah klau korang pegi sedut lemak2 yang ada pkai vacuum kat umah masa cuti hujung minggu=.=”) Dah tau susah, tp semua nk kurangkan lemak dengan cepat…guane tu?? Pastu tunggu sminggu -2minggu berat x turun, tros putus asa~~ Haiyo, mmg x slim2 la mcm gitu >.<

3) Mudah tertipu org2 Malaysia nih… Ske sangat la korang borong smpai 3 plastik barang utk slimming tu (kurangkanlah penggunaan plastik tuuu..save the environment (xsabit)). Jangan nk pecaya sgtla dgn gamba before n after tuuu… mu ingat smue tu xbuleh photoshop ke??? Tu la nk jalan mudah je nk kuruskan bdn… produk2 tu bukan nye dpt kuruskan badan korang klau korang still melantak smpai 7pinggan skali makan (smpai kikis2 buntut periuk lagi).
Hah bukan ape, diri korang sendiri je yg dpt ubah diri korang… Bak kate peribahasa, dimana ada kemahuan, disitu ada highwayyyy (pandu selamat jiwa selamat-xsabit=.=”)

p/s: nk tau rahsia Teyn yg slim ala2 kak engku ni?? Hihihi.. Dalam seminggu tu, mkn lauk2 je, JANGAN makan nasik LANGSUNG, klau lapa sgt pon, mkn la mee ke, roti ke, spaghetti ke, karipap ke (sedapnye karipap IKEA~) as long as bukan nasik ye! Selamat mencube hihihi

4 comments:

| cik azeya | said...

teynteyn bukan dah slim ke. >.<

teynteyn the doll said...

hehehe slim la tp tembammmmmm

Bella Bell said...

saya makan oat je.. heheh!!~


^__^v

teynteyn the doll said...

Hihihi oat baik untuk jantung^.^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Umur belog teyn ni

Daisypath Friendship tickers